Pestolaks og Uri Geller!

På lørdag reiste jeg inn til Oslo og besøkte min lillebror. Det var kjempe deilig å ta en tur helt alene. Lørdagen lagde jeg gratinert pestolaks til oss. Nydelig! Søndagen startet vi med en stor frokost før vi reiste til alternativmessa på Lillestrøm. Det ble en helt fantastisk ettermiddag der høydepunket var foredraget til Uri Geller. En skikkelig positiv og spennende opplevelse. Etter foredraget var jeg helt i skyene og hadde masse energi!! Det er ikke så ofte jeg er på tur alene så dette var en etterlengtet tur som kommer til å gi meg energi i lang tid.

Pestolaksen var kjempe god. Jeg brukte mye pesto for jeg fant en saus med 2 karbo pr. 100 g på Rimi. Hvis jeg bare finner pesto med 7 karbo i bruker jeg bare et par ss.

Oppskrift pestolaks:

4 laksefileter
3 dl fløte
1 glass pesto (185g)
1 brokkoli
1/2 sitron
1 pose ferdig revet jarlsberg
pepper

Legg 4 laksefileter i en ildfastform og krydre med pepper. Kok opp fløte og la koke til den tykner. Smak til med pesto og sitron. Forvell brokkolien i noen minutter og fordel over laksen. Hell sausen over og ta på revet ost. Gratiner i ovnen på 200 grader til osten er gylden

Jeg serverte avokado, paprika og tomat ved siden av. Friskt å godt.


omelett med laks til frokost

Full House over 1500 people turned up and they were amazing f... on Twitpic
Jeg bare måtte ha med bildet Uri Geller tok på foredraget! Jeg sitter et eller annet sted på høyre side..hehe Bilde er en link til twitterpic.

Om Janicke

Janicke has a passion for keto and carnivore food and has over ten years of experience with the keto diet. She loves to help others get healthy and give people valuable information.
Dette innlegget ble publisert i Fisk og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

18 svar til Pestolaks og Uri Geller!

  1. Line sier:

    Hola.

    Prøvde meg på skje trikset hans fredags kveld, men ingenting skjedde..;). Laks med pesto er en vinner. L:)

    • Janicke sier:

      Hola 🙂 Nei ikke her heller fredag, men på foredraget var det flere som klarte det 🙂 Hun ene ble skikkelig redd. Triksene hans er spennende, men energien og læren om positiv tenking var enda bedre!! Elsker laks og elsker pesto 🙂

  2. Frida sier:

    Ser ut som en deilig middag. Pesto er jo bare sååå godt sammen med laks. Og frokosten ser jo også nydelig ut.

  3. Anette sier:

    Åh, dette så fantastisk godt ut! Ja, julefilmen må du absolutt se, den var så søøøøt 🙂 Klem fra Anette 🙂

  4. Den laks ser godt nok lækker ud!!!

  5. Makronella sier:

    Helt ening med Frida -Laks og pesto er bare snadder. Denne skal nok prøves ut!

  6. Hege sier:

    Åh den laksemiddagen så bare helt nydelig ut! 🙂

  7. Merete sier:

    Takk for flott tips IGJEN, det trengs, for nå føler jeg meg helt fantasiløs i matvegen. Uri Geller hadde en utrolig utstråling på tv-en på fredag!

    • Janicke sier:

      Koselig at du finner inspirasjon hos meg 🙂 blir så glad av slike kommentarer!! Uri Geller var helt fantastisk, minne for livet!

  8. Helene sier:

    Nam!!! Pestolaks må jeg prøve!! 🙂

  9. Hei Janicke,

    Vi liker veldig godt din blogg hvor du med stor iver og interesse skriver om mat og kokkerier. I denne forbindelse vil vi sette stor pris på om du kunne tenke deg å stå på vår blogger outreach liste om dette og tilsvarende tema.

    For tiden holder vi blant annet på med en konkurranse hvor man kan vinne en Quooker – den kokende vannkranen (se http://www.quooker.no for mer info om produktet). Hvis du kunne tenke deg å stå på denne listen, vennligst kontakt Erik Sørflaten på erik.sorflaten@no.mslworldwide.com

    På forhånd takk.

    Med vennlig hilsen
    Erik Sørflaten
    MSL Oslo

  10. Veronica/Gale Matverden sier:

    Åt meg igrunn litt lei på pesto før jeg, brukende til mye rart og ofte ganske billig om man kjøper butikkmerkevare… men laks er jo godt da 😀

    sv: ja kom meg da på nett til slutt… gamlingen har fått seg laptop i hus og da må man jo fort ordne masse ting og styre på her… men litt på har jeg da klart å komme meg 🙂 la ut et innlegg nå om godteri. rart det der 😉

Legg igjen en kommentar